Siemens PCS7

Siemens wit

Wanneer u Prospact zegt, dan zegt u PCS7 – én Siemens Solution Partner. Wij zijn trots op ons officiële partnerschap met Siemens en zijn erkend als Solution Partner voor Siemens SIMATIC PCS neo. Dit partnerschap onderstreept onze expertise en stelt ons in staat om de meest geavanceerde en betrouwbare oplossingen te bieden op het gebied van procesautomatisering.

We hebben het PCS7-systeem de afgelopen vijftien jaar zien uitgroeien tot een krachtig, modulair platform dat breed toepasbaar is voor uiteenlopende processen. Onze ervaring reikt zelfs tot het koppelen van PCS7 aan AGV’s, waarbij het systeem fungeert als interface voor zelfrijdende robots die pallets in magazijnen verplaatsen.

Met onze uitgebreide kennis zijn wij breed inzetbaar – bijvoorbeeld in een adviserende rol, al vóór de start van een project. PCS7, oftewel Process Control System, biedt volledige integratie van level 0, level 1 en level 2. Daarnaast maakt het koppelingen met level 3 mogelijk, waardoor elk MES-systeem probleemloos kan communiceren met PCS7. Dit leidt tot lagere ontwikkelingskosten, betere onderhoudbaarheid en efficiëntere systeemupdates.

Als Siemens Solution Partner blijven wij innoveren en leveren wij maatwerkoplossingen die uw procesautomatisering naar een hoger niveau tillen.

Beoordelen

We worden ook gevraagd systemen te beoordelen, bijvoorbeeld wanneer er regelmatig storingen optreden in het proces die software of hardware gerelateerd zijn. Of in het geval van een migratie er eerst een inventarisatie moet plaatsvinden. Wij adviseren op basis van de eisen die Siemens aan PCS7 stelt en onze ervaring telt daarin zeker mee.

Samen
met
ons
uw
proces
vertalen?

Pre-engineering

Ook tijdens de pre-engineering zijn wij actief. Wat wij merken is dat pre-engineering ontzettend belangrijk is. Een ontwerp wilt u niet midden in een project aanpassen, omdat in het begin verkeerde keuzes zijn gemaakt. We onderscheiden ons van andere integrators door in de pre-engineering niet zomaar uit te gaan van wat ons aangereikt wordt, maar de informatie ook daadwerkelijk te beoordelen.

Contactmomenten

Tijdens de ontwikkeling van de software zorgen we voor contactmomenten. Een erg belangrijk contact is de operator. Dit is degene die met het systeem moet werken. Daarom vinden we het belangrijk dat de operator geïnformeerd wordt. Denk hierbij aan het opzetten van de bedienfilosofie - hoe wordt het proces bestuurd? - en het gebruik van kleuren en symbolen op de proces plaatjes. We zien dat een operator vaak vergeten wordt en pas bij de inbedrijf name het systeem ziet. Behalve de contactmomenten geven we ook trainingen, zodat operators met vertrouwen het systeem bedienen.

Nazorg

Ten slotte zijn we ook bij de nazorg nauw betrokken. Wanneer met het systeem gewerkt wordt, komen er vragen. Wij ondersteunen zo volledig mogelijk. Onze mensen staan standby, zodat er snel geschakeld kan worden in geval van problemen. Ons doel is altijd dat het proces zo min mogelijk hinder ondervindt.  

Zet de eerste stap naar een optimaal proces

Het doel van onze dienstverlening is het verzorgen van uw veilige en volcontinu productieproces.

Lees onze succes­verhalen

Op bezoek bij 'Sonac'

Afzaklijn voor een nieuwe productielijn

Op bezoek bij 'FrieslandCampina'

Siemens PCS7 gekoppeld aan palletlabel applicator